MATEMATYKA PRZYJAZNA

PRZEKONAĆ– NIEPRZEKONANYCH, ZAINTERESOWAĆ– NIEZAINTERESOWANYCH, PRZEKONANYM I ZAINTERESOWANYM DODAĆ SKRZYDEŁ!

NASZ MÓZG LUBI WYZWANIA:)

Nasz mózg lubi wszystko, co stanowi dla niego intelektualne wyzwanie. Potrzebuje zróżnicowanych aktywności, o różnym stopniu trudności. Gdy wykonuje wciąż tę samą czynność, zwyczajnie się nudzi. Dlatego trzeba mu serwować różne zestawy ćwiczeń: czytać zajmujące książki, oglądać ciekawe filmy, rozwiązywać matematyczne zadania:)

Zadanie 1. Wszystkie cyfry w dodawaniu zastąpiono kratkami. Rozszyfruj działanie, wiedząc, że każda cyfra jest inna oraz że liczba dwucyfrowa (szare kratki) jest kwadratem.

Zadanie 2. Są dwa sposoby podziału sześciokąta foremnego na osiem czworokątów przystających (o takim samym kształcie i wielkości). Jeden z nich pokazany jest na rysunku. Jak wygląda drugi?

Zadanie 3. Klocek na rysunku składa się z trzech sklejonych małych sześcianów. Czy z dziewięciu takich klocków można złożyć sześcian 3×3×3?