ROBOT PHOTON

ROBOT PHOTON: Jestem pierwszym na świecie robotem, który rozwija się razem z dzieckiem. Staram się z całych sił, aby dzieci nauczyły się: logicznego myślenia, nowych technologii, podstaw programowania, szybkiego podejmowania decyzji, rozwijania pamięci.
Więcej o mnie znajdziecie na stronie http://www.meetphoton.com/pl/o-robocie/

Photon to niewielki robot zintegrowany ze smartphon’em, tabletem lub komputerem. Idea jego działania jest prosta. Specjalnie przygotowana aplikacja stawia przed użytkownikiem szereg zadań, związanych ze stopniową nauką programowania. Ich wykonanie daje punkty, które można przeznaczyć na ulepszenie wybranych umiejętności robota. Na przykład, jeżeli użytkownik doda punkty umiejętności do szybkości, robot fizycznie faktycznie stanie się szybszy. Poprzez uzależnienie rozwoju od wykonywania zadań, rozwój i możliwości robota są ściśle uzależnione od wiedzy i rozwoju użytkownika. Dziecko, aby zdobyć punkty na rozwój robota, motywuje się do rozwiązywania zagadek i łamigłówek programistycznych, nieświadomie ucząc się przy tym programowania od zupełnych podstaw.

przedruk z http://www.meetphoton.com/pl/o-robocie/

LIGHT BOT jest grą logiczną. Polega ona na kierowaniu robotem po wytyczonej przez twórców niedużej planszy, która zbudowana jest z płytek. Celem gry jest zapalenie wszystkich, wyróżniających się spośród innych, niebieskich płytek w dowolnej kolejności. Brzmi prosto? Otóż niekoniecznie pierwsze wrażenie jest tożsame z rzeczywistością. Jak na grę logiczną przystało, poziom trudności każdego następnego zadania staje się coraz bardziej wyszukany i wymaga od nas większego myślenia jak i za razem kreatywności oraz pomysłowości, gdyż każdy poziom można przejść na wiele sposobów. To daje nieliniową rozgrywkę i pozwala realizować własne rozwiązania.

CODE MONKEY to gra przeznaczona dla dzieci, które nauczyły się już czytać i korzystać z komputerowej klawiatury. Gra zaczyna się od historii pechowej małpki, której wielki i złośliwy szympans ukradł banany. Główny bohater nie poddaje się i postanawia wyruszyć na epicką wyprawę, która pomoże mu odzyskać jego ulubione owoce. Gra podzielona jest na poziomy. W każdym z nich zadaniem gracza jest pisanie poleceń, które pomogą małpce w dotarciu do banana. Może być to „przejdź 10 kroków” lub „skręć w prawo”. Kolejne plansze korzystają z coraz nowszych przeszkód, wymagających dłuższych i bardziej rozbudowanych linijek kodu. Choć nie brzmi to skomplikowanie, gra skutecznie tłumaczy zasady rządzące pisaniem kodu i demonstruje jak pokonywać różne wyzwania spotykane podczas tego procesu.

CODE COMBAT gra posiada zdecydowanie więcej rozmachu od poprzednio omawianych. Autorzy zbudowali potężnego RPG-a inspirowanego gatunkiem hack’and’slash, jednocześnie poświęcając swoje dzieło w całości nauce programowania.

Gracz zaczyna od wyboru jednej z dwóch dostępnych na początku postaci i ubrania jej w ekwipunek. Po kilku kliknięciach bohater trafia do świata fantasy pełnego lochów, miast, grobowców i złośliwie zastawionych pułapek. Zbierane podczas wyprawy przedmioty i bron pozwalają odblokowywać coraz więcej linijek kodu używanych do poruszania się przez bagna, miasta i labirynty. Bohaterowie zdobywają punkty doświadczenia dokładnie tak, jak w klasycznych grach RPG. Wszystko zaserwowane jest z komiksową grafiką i klimatyczną ścieżką dźwiękową. Warto wspomnieć o zgrabnym i kompletnym polskim tłumaczeniu w jakie wyposażono grę.

Obecnie zwiedzić można 6 różnych światów, z których każdy przedstawia takie koncepcje, jak pętle, zmienne, składnię, porównywanie ciągów, modulo i inne co sprawia, że Code Combat jest jedną z najbardziej rozbudowanych gier tego typu. Autorzy zachęcają całe szkoły do korzystania ze swojego produktu na lekcjach informatyki.

BLOCKLY GAMES zbiór zadań i gier dla najmłodszych pokazujący możliwości biblioteki Google Blockly. Biblioteka ta jest podstawą wielu języków programowanie graficznego / blokowego.

CARGO BOT oferuje całkiem inne podejście niż Code Monkey, a sama zabawa jest od początku dużo bardziej skomplikowana. Mamy tu do czynienia z pozornie typową grą logiczną przeznaczoną na smartfony i tablety. Jak chwalą się autorzy: została w całości napisana na iPadzie. Celem gracza jest kontrolowanie dźwigu. Plansze składają się ze stosów pudełek wymagających przeniesienia w inne miejsce. Dokonujemy tego układając programy z zestawów prostych komend, które sterują ruchem maszyny. Zabawa zaczyna się od prostych zadań, jednak poziom trudności szybko wzrasta. By pokonać kolejne plansze dziecko zapoznaje się z terminami takimi jak pętla czy pisaniem kilku programów jednocześnie. Dalsze poziomy wymagają układania paczek w konkretne sekwencje i są często nad wyraz trudne. Pomimo tego, pokonywanie każdej planszy przynosi wiele satysfakcji i powoduje, że gracz chce próbować coraz trudniejszych wyzwań.

CODE STUDIO Nauka programowania z użyciem tego narzędzia polega na tworzeniu prostych programów, które pozwolą uczniom zapoznać się ze zmiennymi, instrukcjami warunkowymi, itp., w celu np. rozwiązywania zadań z matematyki czy zabawy w tworzenie grafiki.

KODABLE to aplikacja, w której zadaniem gracza jest niesienie pomocy rodzinie Fuzza – małego, stworka, który musi przebyć wiele labiryntów. Gra pozwala dziecku rozumieć czym jest algorytm i jak go stosować, aby osiągnąć założony przez siebie efekt.

ROBOT TURTLES to gra stworzona przez doświadczonego programistę i szczęśliwego ojca pary bliźniaków. To, co odróżnia ją od konkurencji, to sam format. Mamy tu do czynienia bowiem z grą… planszową. Jak twierdzi autor, nie przeszkadza to w przykuciu uwagi najmłodszych, a nawet pobudza ich wyobraźnię. W pudełku znajduje się plansza i zestaw kart. Każdy gracz kontroluje jednego żółwia i ma za zadanie dotrzeć do kolorowego klejnotu na środku pola gry. Dokonuje tego za sprawą kart z poleceniami, które rozkazują zwierzęciu iść prosto lub się obrócić. Do gry potrzebna jest też dorosła osoba, która porusza żółwiami zgodnie z poleceniami dzieci. Gra w bardzo prosty sposób wprowadza najmłodszych w świat programowania. Pomysł oparty jest o język Logo i zawiera dodatkowe zestawy kart z trudniejszymi przeszkodami takimi, jak lodowa ściana wymagająca roztopienia. Autor wymyślił kilka zestawów zasad dopasowanych do dzieci w różnym wieku. Jak donoszą testujący planszówkę nauczyciele, cieszy się ona wielką popularnością podczas przedszkolnych i szkolnych lekcji.

ROBOT PHOTON łączy gry komputerowe z grami opartymi na tradycyjnych zabawkach. Ten pomysł na naukę programowania składa się z aplikacji dostępnej na smartfony i tablety oraz połączonego z nią robota.

Robot rozwija się wraz z kolejnymi postępami w grze. Gracze rozbudowują jego możliwości, a pokonując kolejne poziomy i wyzwania, jednocześnie zaznajamiają się z podstawową wiedzą z dziedziny programowania. Zabawka została stworzona z myślą o przedszkolakach i uczniach podstawówki. Zawarto w niej elementy RPG oraz gry wieloosobowej, dzięki którym łatwiej zmotywować najmłodszych do nauki i wciągnąć w zabawę.

Największą atrakcją jest namacalny dowód posiadania nowych umiejętności. Gdy dzieci uczą się coraz więcej, robot zaczyna mówić, widzieć poruszać się i odróżniać pory dnia.

źródło https://meetphoton.com

SCRACHT to opracowany przez MIT (MIT Media Lab – Lifelong Kindergarten Group) wizualny język programowania dla najmłodszych – jego cechą wyróżniającą jest brak konieczności pisania kodu komputerowego – elementami składni tego języka nie są komendy pisane, a wizualne elementy /“klocki” kodu, które jedynie należy ze sobą połączyć.

Język Scratch – co niezwykle istotne w przypadku uczenia dzieci – pozwala bardzo szybko osiągać efekty programowania – już jeden pojedynczy klocek można “wykonać” (co jest niecodzienną cechą na tle innych języków programowania). Dodatkowo do uruchomienia środowiska języka Scratch nie jest wymagana instalacja żadnych dodatkowych programów – wystarczy działająca przeglądarka internetowa, pracująca na komputerze z dowolnym systemem operacyjnym. Dodatkowo dzieci mogą założyć konto umożliwiające zapisywanie projektów w “chmurze”, dzięki czemu mają łatwy dostęp do swojej pracy również z poza szkoły.

https://scratch.mit.edu/

74 total views, 1 views today