MATEMATYKA PRZYJAZNA

PRZEKONAĆ–NIEPRZEKONANYCH, ZAINTERESOWAĆ–NIEZAINTERESOWANYCH, PRZEKONANYM I ZAINTERESOWANYM DODAĆ SKRZYDEŁ!

NOWOCZESNA EDUKACJA

CO WARTO WIEDZIEĆ O SWOIM MÓZGU?

PAMIĘTAJ

Nasz mózg uwielbia sport! Każda aktywność fizyczna jest świetnym treningiem dla mózgu. Czy wiesz o tym, że ping-pong – zwany też tenisem stołowym, to najlepszy trening mózgu, jaki kiedykolwiek wymyślono? Uaktywnia mózg do działania i nie naraża mózgu na urazy.

​Każdy, kto chce trenować swój mózg nie powinien zapominać o żonglowaniu. Trening mózgu za pomocą żonglowania ma ogromny wpływ na poprawę aktywności mózgu. Żonglowania może nauczyć się każdy – wystarczą tylko piłeczki i chęć do dobrej zabawy!

Nasz mózg na pewno bardzo się ucieszy, gdy postaracie się wdrożyć w życie poniższe rady:

  • Pisz ręcznie – w zeszycie w szkole, odrabiaj ręcznie prace domowe, ponieważ odręczne pisanie rozwija kreatywność i ułatwia zapamiętywanie znaków i słów.
  • Licz w pamięci – unikaj kalkulatora, ucz się na pamięć numerów telefonów. 
  • Układaj puzzle, rozwiązuj krzyżówki, łamigłówki i sudoku – taka rozrywka to prawdziwe paliwo dla naszego mózgu. 
  • Używaj drugiej ręki – jeśli jesteś praworęczny, to ćwicz pisanie lewą ręką (jeśli jesteś leworęczny, to prawą), zmieniaj rękę, kiedy myjesz zęby, czy czeszesz się. Możesz też spróbować pisania na klawiaturze palcami u stóp! To naprawdę rozwija!
  • Spaceruj, wchodź po schodach – aktywność fizyczna wspomaga proces uczenia się i koncentrację. Już 10 minut ćwiczeń pomaga łatwiej przyswoić materiał. 
  • Zrób coś nowego – rutyna to prawdziwy wróg kreatywności. Wróć do domu inną trasą, urozmaicaj wolny czas. 
  • Podróżuj – najlepiej do nieznanych miejsc. W domu Twój mózg odpoczywa, a w podróży musi wykonać więcej pracy! Musisz być czujny, świadomy i radzić sobie w nowych sytuacjach. 
  • Bądź w kontakcie – ale nie tylko wirtualnym. Wyjdź do ludzi, spotykaj się ze znajomymi i rodziną. Uczestniczenie w życiu społecznym sprawia, że mózg się rozwija.
  • Zablokuj jeden ze zmysłów – wykonując jakieś codzienne czynności, zasłoń sobie oczy.
  • Stawiaj sobie nowe wyzwania – dla jednych to będzie nauka nowego języka, gotowania, a dla innych przebiegnięcie półmaratonu. Ważne, aby był to cel wymyślony przez Ciebie!